02 Haziran 2007

Çay saati

Ne dedim ben, "neler olacak ben de bilmiyorum"...


Bu ara fazla politika gittim, ben bile sıkıldım... Nasılsa orada değişen birşey yok... Bari ben değişiklik yapayım dedim :))

Hanım olduğum aklıma gelsin :P:P


Bu hafta evde bol misafir vardı, ben de "ewkısı" oalrak anneme yardım ettim...


2 tane tarifle buraya marifetlerimi de dökeyim...


Çıkmadık candan umut kesilmez, belki bu tariflerle koca bile bulunur :P:P:P



Haa konu olsun diye, fotolarını da çekmek yeni aklıma geldiğinden anca resimleri de böyle çıkıyor (kalmışların)...


Evet sevgili yetenek avcılarıı buhafta bir tatlı bir de tuzlu tarifi vereğim ;)




Dereotlu Peynirli Kek


Malzemeler:


  • 3 yumurta



  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri



  • 1 çorba kasesi beyaz peynir



  • 1 demet kadar ince kıyılmış dereotu



  • 1 paket kabartma tozu



  • 1 su bardağı sıvı yağ



  • 1 çay bardağı süt



  • 1 tatlı kaşığı tuz



  • alabildiğince un (3 avuç oldu bende)




Yapılışı:





Yumurtayı, sütü, yağı bir kaba koyup iyice karıştırın. İçine dereotu ve peynirleri ekleyin. Kabartma tozu, tuz ve unu da ekleyerek biraz katıca bir hamur elde ediyoruz. Bunu da yağlanmış yuvarlak kek kalıbına koyuyoruz. Dibine isterseniz ceviz veya benim yaptığım gibi biraz daha dereotu koyabilirsiniz. 170 derecelik fırında 30-40 dk pişiyor...




(Ertesi gün buzdolabından naklen yayın ;) )



aman aman pek lezzetli olduuu tuzlu kekimiizz... şimdi de sıra tatlıda!!





Yoksa siz Cheesecake sevmez misiniz???





Cheescake (çevirisi Peynirli Pasta?!)





Malzemeler:








  • 1 paket Labne peynir (içi çok olsun derseniz 2 paket)



  • 1 paket krem peynir



  • 1 su bardağı yoğurt



  • 1 su bardağı şeker



  • 1 paket vanilya



  • 3 yumurta



  • 2 paket Eti Burçak Bisküvi (kırıntı halinde)



  • Biraz tereyağı



  • istediğiniz bir meyve püresi




Yapılışı:





Labne, krem peynir, yoğurt, şeker, yumurta, vanilya mikserde iyice çırpılır (böyle meyveli yoğurt kıvamında birşey oluyor). Bisküvi kırıntılarını ve tereyağını (Sana da olur Luna da Becel de, adı çok önemli değil tadı önemli!) karıştırarak hamur kıvamına getirin (bu bölümü anneme vermiştim ondan yağ miktarını tam bilmiyorum). Bu hamuru yağlı kağıt konmuş pyrexe yaydıktan sonra üstüne sıvı karışımı dökün. 40 dk kadar 150 derecelik fırında pembeleşinceye dek pişirin. İçini cıvıklığı gitsin, çıkarmadan kontrol edin.


Arada ben kayısıları çook az su ve 2 kaşık şeker ile (kayısı pişince acılaşıyor) ocağa koydum ve püre haline getirdim. Haa bir de tart jölesi ekledim (nişasta da olurmuş tabii) O da az kalınca bir meyve püresi oldu. Asıl tavsiye edilen çilek, vişne gibi meyveler ama bu da çok güzel oldu!

Kek fırından çıkıp soğumaya alınınca bu püreyi güzelce üstüne yaydım, beraberce soğudular. Bunun biraz bekletilmesi tavsiye edildiğinden ( akşam yapıp sabah yiyin dediler ;) ) buz dolabına koydum...


Yanii kendimi methetmek gibi olmasın ama çok başarılıydı!!! (Fotodan farkındaysanız, tam bir parça bile kalmadı!!)


--

Comments:
Merhaba,

Keşke biraz daha erken yayımlasaydınız bu yazınızı, canımın ichi'ni mutfağa kaşarlı, domatesli, biberli tost yapmaya yollamadan önce! ;o)

Ben de sizin için, Cansu'nun Defteri adlı bloğun yazarı olan arkadaşa "yorum olarak yazdığım" tatlı tarifini buraya da linkleyeyim:

Çikolatalı Çilekli Pasta

N.B. Dereotlu Peynirli Kek hastasıyım, tarifinizi bookmark'ladım. Elinize sağlık :o)
 
ayy ay ayy, prensesimiz istek üzerine dönmüşler ve üstelik eli boş gelmemişler, ben tatlıdan alayım biraz :)
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


adopt your own virtual pet!