19 Mayıs 2006

Sobelendiimmm

Canım arkadaşım, dostum, bi denem, dana budum Yumurcakım kendi sitesi http://www.gundebir.net de sobelemiş beni :))

hadi gidelim hep birlikte 80lere.Var misiniz herkes hatirladiklarini yazsin, ne dersiniz. 80ler diyince aklina gelen mesela:
- sarkisini
- kiyafetini
- filmini
- ilk aklina geleni
- bir okul anisini- bir aile anisini (ay burası babamveoglum filminden gibi oldu)
-gezentisini:) (diskolari mesela veya yazliklari:)
- bir de toplum icinden hatirladigi ve simdi farkli olan bir davranisi- trafikten veya toplutasimdan mesela.


Özetle '80 ler.... çocukluk ve ilk gençlik çağlarım :)
1979 da ilkolula başladım :))) '85 den- 93e dek kolej... gördüğünüz gibi uzuun sürdü okul hayatı :)) Üstüne de 4 sene üniversite etti mi 1997...
Neyse ben dönüyorum 80'lere...

Şarkı deyince aklıma nedense ilk Stayin Alive geldi... o zamanın şarkıcıları kimlerde acaba... Ajda ve Sezen ilk aklıma gelenler... Yanılmıyorsam Ajda ve Zeki Müren Alo reklamına çıkarlardı "bir müjde veriyorum size Alo diyorum"...
Gece boyunca düşündüm... Kimler gelmedi ki aklıma... Şu isimler birşeyler çağrıştırıyor mu??
-Black ve Wonderfull Life
-Sting ve An English man in NY
-George Michael
-Tracy Chapman
-Elton John
-Richard Marx
-Pet Shop Boys
-R.E.M ve Loosing my religion

Türkçe müziğe gelince... Neco... Erol Evgin... Sezen... Ajda... sonrasında Yeni Türkü....

Kıyafetleri çok hatırlamıyorum... ama '80 ler modası deyince bol paça pantolon ve rengarenk kıyafetleri çağrıştırıyor bana... Örgülü mini etekler hatırlıyorum, sonrasında pliseli tam daire etekler... döndüğümüzde balerin gibi açılırdı :)) Anneme de soruyorum bir yandan , eski kıyafetlerimizi anıyoruz :))
Ha bir de kocaman güneş gözlükleri vardııı :)) sanırım pazen çok kullanılırdı :)) biz tabii okul formalarına mahkumduk o dönemlerde... Ama okulda da devrim olmuştu, düz gri etekten pileli yeşil ekoselere terfi etmiştik :))

Film mi dediniz... Yoksa sizin için Şampiyon o zamanların en önemli filmi değil miydii??? Gerçi baktım 1979 yapımıymış ama bizim tanışmamız '80 ler... Kemal Sunallı filmlere de moda idi başlarında... Köşk sineması vardı, ayaktaydı o zamanlar...
'80 lerin ilerilerinde Grease, Dirty Dancing, Top Gun, Coctail!!!! Unutulur mu?????
Ve tabii ki ebedi aşkım Tom :)))

Ilk aklina geleni bölümü için sartır aralarına o kadar çok şey doldurdum ki aslında, ben okuyunca sayfalar dolusu şey geliyor burada... Siz okuyunca 1-2 paragraf sanırım :))
Sadede gelerek bir kaç nacizane anımı anlatayım :)
Aslında 1980 olaylar olmalı herhalde ilk aklıma gelen.. ama onu da pek anlamadım ki...

3. sınıfta İsviçre'ye gitmiştik ailecek, 1 sene orada yaşamaya, ama o da '82 civarı olmalı, sanırım "Anarşik Dönem" ile anım yok...

Anılarr.. Anılarr... şimdi gözümde canlandılarr..... Dedim ya çocukluk ve ilk gençliğime denk gelen yıllardır... O zamanlar hayata ilk "gerçek" adım attığımız dönemler...

Protest takılırdık... Işılay ve Zeynep ile konserlere giderdik... Özellikle de Yeni Türkü... Asi gençlik idik :)))) Canım arkadaşlarım, evlendiler barklandılar artık, çook uzun zaman oldu görüşmedik de... Arkadaş dedim, burada ilkokuldaki "best" im Damla'mı unutmamalıyım... İlkokul 3 den sonra yollarımız ayrıldı ama kalplerimiz ayrılmadı... Zaman zaman görüşüyoruz, rastlaşıyoruz onunla hala... Uff canım benim... 25 yıl olmuş, dile kolay....

Göztepe'deki evde, yani aslında anılarımın başkentinde, oturuyorduk o zamanlar... Bir kurban bayramı öncesinde koç alınmıştı eve, o kadar benimsemişdik ki isim bile koyduk : Abdullah (Apo). O da bizi o kadar benimsedi ki evin içine falan girerdi... Bir gün hapşurdu, hepimiz "çok yaşaaa" dedik, o da bayramı ve sonraki bir kaç bayramı daha bizimle kutladı :)) Yıllar sonra biz oradan taşındık, o da çiftliğe gitti, hatta bir kaç kere yünleri kırpıldı diye hatırlıyorum ve o yünler hala br yastığın içinde kullanılmakta...

Başka bir anı, kolejdeyim o zamanlar... Öyle şimdiki gibi portatif radyolar vs daha pek yok ama annanemin İsviçre'den gelme pilli bir teybi vardı, 1/2 A4 boyunda. Ahh ne müzikler dinler, neler çekerdim ben onunla yaaa... Neyse sene sonuna doğru onu okula götürmüştüm, arada kaset değiştire değiştire sokaklarda yürürdük, Black ve Sting döneleriydi işte o zamanlar :))) Okulun gözde tipleri de peşimizden bakardı müzik sayesinde, nerden geliyor bu sesler diye :))))

Sanırım "gezenti" bölümüne "kendi başımıza" sinemaya gitmek ile başlamalıyım... Arkadaşlarımla özgür irademizle gittiğim ilk film "Dirty Dancing" idi diye hatırlıyorum... Zeynom ile gitmiştik ona Karşıyaka'daki Deniz sinemasına... Ne işim varsa orda ;)

O zamanlar tatillerde Eski Foça'da idik... Sonrasında "daha büyüyünce" Çeşme ile tanıştık... Foça'da Kokolos diye bir bar vardı... Adamlar her türlü müzik çalarlardı :) Aklıma ilk gelen "ay lav yu ay lav yuuu du yu lav mi yes ay duu" diye başlayıp devam eden sanırım Ümit Besen'in bir şarkısı gelir :)))
Çeşme de ise, hala unutamadığım mekan 9,5 Kale dir... Aaa sanırım Çeşme Festivalinin yıldızının parladığı dönemler de 80 sonları 90 başları... onunla da anılarım doluu :)) tamam tamam kalsın sustumm :))))))

Toplumsal taşıtsal vs değişiklik ise kesinlikle TROLEYBÜS!!! Ne güzel troleybüslerimiz vardı tıngır mıngır giderdik... O zamanlar böyle deli gibi trafik de yoktu :))) Bu arada o zamanlar Konak daha bir önemliydi. Tüm otobüslerin buluşma merkeziydi (son durak Konak) :)) Urla otobüs ve dolmuşları bile oradan kalkardı, şimdi onları Üçkuyular a taşıdılar...

Haa dilsel bir farkımız daha vardı, o zamanlarda “â” harfimiz vardı, inceltme işaretimiz vardı… Keşke gene olsa… Yazarken zorlukları vardı gerçi ama, okurken ne okuduğumuzu anlardık en azından...

Uff amma derin konu imiş, amma çok şey yaşamışız şu '80 lerde... Bu konuyu çıkartana ve tabii ki Yumurcak'ıma beni sobelediği için çok teşekkürler (sobe dedim de, biz eskiden sokaklarda oyun da oynayabilmişlerdenizzzz) :))) vee sıradaaaa..... Modisimmm

Comments:
harikasın. eline sağlık..
inşallah beraber 80'lerimizi görürüz.......
 
Birsey degil diyor :))) ve ben de cvplariniz icin size tsk ediyorum, ne guzel anlatmissiniz.
Kuguboynu:)
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


adopt your own virtual pet!