26 Mart 2006

Brokeback Mountain

Yaa koptum...
Dün gece yemekten dönerken, bir arkadaşım "Brokeback Mountain" filminin İstanbul'daki kaçak CD'cilede adının "İbne Kovboylar" olarak çevrildiğini söyledi...(Sinemacılar daha tembel, doğrudan "Brokeback Dağı" yapmışlar!)

Hay aklını sevdiğimim Türk insanı :))) Valla eminim ki Amerikada etik vs. vs. sorunu olmayacak olsaydı onlar da filmin adını öyle koyarlardı :)))))

Yaani bugün gittim seyrettim, neden Oscar almadığını daha iyi anladım.. verselerdi Oscarlar hakkında süphelenirdim... Aslında film biraz da pek ilgi görmeyen, Amerikanın orta kesimlerinin reklamı değil mi?? :)

Filmin sonunda karar verdim, adamların ikisi de ibne ama Jack daha da ibne...
Ayy pardoonn gay mi demeliydiimm???? Adamlar filmde kendilerinde queer dediler zaten ;)

Comments:
Brokeback Mountain icin kisaca "ibne" filmi demissiniz ve isi bitirmissiniz. Ben filmdeki tum iliskileri, filmin ritmini, duygulari analizini tek bu boyutta gormenize sasirdim acikcasi. Cunku "Sevgi Cesitleri" yazinizda soyle yazmissiniz:

"Bugün yaşamınızı sürdürebilmenizin nedeni Rağmen türü sevgiyi su anda yasamaniz ya da bir gün bu sevgiyi bulacaginiza inancinizdir...DÜNYADAKI EN BÜYÜK KITLIK, RAGMEN TÜRÜ SEVGININ YETERINCE OLMAYISIDIR. IYI DÜSÜNÜN."

Filmdeki olaylara biraz da bu acilardan bakmanizi dilerdim.

Bu da benden:
http://www.commoncolors.net/yasadikca/2006/03/brokeback-mountain-da.html
 
Yorum Gönder



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?


adopt your own virtual pet!